понеділок, 18 березня 2019 р.


Урок літератури:  розвиток компетентного учня  засобами компаративного аналізу тексту
Актуальність теми
Розвиток суспільства на  сучасному етапі вимагає особистість, яка здатна адаптуватися в нових життєвих умовах, систематично оволодівати новими знаннями, навичками та вміннями, досягати поставленої мети, при цьому не зашкоджуючи своєму фізичному здоров`ю й зберігаючи психічну стійкість. Проектуючи творчо своє життя, розробляючи і здійснюючи індивідуальний життєвий сценарій, особистість опановує не лише необхідні знання, але й компетентність. Сьогодні особливо гостро постає питання: як допомогти дитині компетентно обрати свій життєвий шлях та ефективно інтегруватися в суспільство, як освіта сприятиме особистісному розвитку, розкриттю потенційних можливостей учня? Тому гостро постає завдання осмислення й пізнання нових педагогічних реалій, створення нової філософії освіти, відкритої до таємниць життя людини, її прагнень, життєвого й духовного світу.
 Формування компетентної особистості – це розвиток рефлексивної особистості з позитивним психоенергетичним потенціалом, здатної організовувати та планувати свою діяльність, поведінку в динамічних ситуаціях, володіти новим стилем мислення, нетрадиційними підходами до розв`язання проблем, адекватним реагуванням у нестандартних ситуаціях, з громадянською позицією, перемагати в суперництві з іншими, щоб зайняти найбільш значуще для себе місце в суспільстві.
Освіта сприяє становленню людини  як компетентної особистості, бо методологічною основою визначення змісту шкільної освіти є загальнолюдські й національні цінності. Зміст визначається на засадах ідей полікультурності, взаємоповаги  між націями і народами. Література є найголовнішим засобом залучення особистості до джерел національної духовності, до культурних вершин народів світу.
В умовах, коли в школі вивчається українська, російська й зарубіжна літератури,  відбувається духовна інтеграція цих предметів. На уроках літератури тексти творів зарубіжних письменників вивчаються в перекладах, тому однією з методик художнього аналізу тексту стає компаративістика¹,  що, безумовно, дає можливість зв`язати вивчення літературних творів зі світовим  культурно-історичним процесом.

https://www.youtube.com/watch?v=pZkMulYZ5Fw

Немає коментарів:

Дописати коментар