Урок літератури:
розвиток компетентного учня
засобами компаративного аналізу тексту
Актуальність теми
Розвиток суспільства на
сучасному етапі вимагає особистість, яка здатна адаптуватися в нових
життєвих умовах, систематично оволодівати новими знаннями, навичками та
вміннями, досягати поставленої мети, при цьому не зашкоджуючи своєму фізичному
здоров`ю й зберігаючи психічну стійкість. Проектуючи творчо своє життя,
розробляючи і здійснюючи індивідуальний життєвий сценарій, особистість опановує
не лише необхідні знання, але й компетентність. Сьогодні особливо гостро постає
питання: як допомогти дитині компетентно обрати свій життєвий шлях та ефективно
інтегруватися в суспільство, як освіта сприятиме особистісному розвитку,
розкриттю потенційних можливостей учня? Тому гостро постає завдання осмислення й пізнання нових
педагогічних реалій, створення нової філософії освіти, відкритої до таємниць
життя людини, її прагнень, життєвого й духовного світу.
Формування
компетентної особистості – це розвиток рефлексивної особистості з позитивним
психоенергетичним потенціалом, здатної організовувати та планувати свою
діяльність, поведінку в динамічних ситуаціях, володіти новим стилем мислення,
нетрадиційними підходами до розв`язання проблем, адекватним реагуванням у
нестандартних ситуаціях, з громадянською позицією, перемагати в суперництві з
іншими, щоб зайняти найбільш значуще для себе місце в суспільстві.
Освіта сприяє становленню людини як компетентної особистості, бо
методологічною основою визначення змісту шкільної освіти є загальнолюдські й
національні цінності. Зміст визначається на засадах ідей полікультурності,
взаємоповаги між націями і народами.
Література є найголовнішим засобом залучення особистості до джерел національної
духовності, до культурних вершин народів світу.
В умовах, коли в школі вивчається українська, російська й
зарубіжна літератури, відбувається духовна
інтеграція цих предметів. На уроках літератури тексти творів зарубіжних
письменників вивчаються в перекладах, тому однією з методик художнього аналізу
тексту стає компаративістика¹, що,
безумовно, дає можливість зв`язати вивчення літературних творів зі
світовим культурно-історичним процесом.
https://www.youtube.com/watch?v=pZkMulYZ5Fw
Немає коментарів:
Дописати коментар